محل تبلیغات شما

نسخه‌ی GRMN تویوتا یاریس، با هدف رقابت با هاچ‌بک‌های پرقدرت بازار، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی شد.


به گزارش اخبار خودرو؛ تویوتا یاریس GRMN که از نسخه‌ی مسابقات رالی یاریس، الهام گرفته شده است، در نمایشگاه خودروی فرانکفورت ۲۰۱۷ معرفی شد. این هاچ‎‌بک جذاب با بهره‌مندی از ترمزهای بزرگ، رینگ‌های آلیاژی ۱۷ اینچی برند BBS، اگزوز بیضی‌شکل مرکزی، وزن سبک و رنگ سفارشی سیاه و سفید نمایانگر دپارتمان ریسینگ تویوتا (Gazoo)، بر عملکرد بهتر تمرکز کرده است. در زیر درب کاپوت یاریس GRMN، یک پیشرانه‌ی ۱.۸ لیتری با قدرت ۲۱۲ اسب بخار قرار دارد که برخلاف هاچ‌بک‌های این کلاس به سوپرشارژر مجهز شده است.


درست پس از رونمایی مدل مفهومی یاریس GRMN در سال ۲۰۱۵، نمونه‌ی اولیه این هاچ‌بک به مقر تویوتا در نزدیکی پیست افسانه‌ای نوربرگ‌رینگ آلمان فرستاده شد. گروهی از متخصصان تیونینگ اروپایی و ژاپنی تویوتا، عملکرد این خودرو را در پیست نوربرگ‌رینگ و انواع مختلف جاده‌ مانند اتوبان‌ها و مسیرهای پر پیچ و خم کوهستانی، مورد بررسی و توسعه قرار دادند. تیم مهندسی تویوتا معتقد بود که اگر یاریس GRMN توانایی‌های خود را در این آزمایشات ثابت کند، در هر جای دیگری عملکرد خود را نشان خواهد داد. کد GRMN نیز نمایانگر تیونینگ دپارتمان ریسینگ تویوتا توسط متخصصان در پیست نوربرگ‌رینگ است. این تیم متشکل از تیونرها و رانندگان حرفه‌ای بود که تمام تجربیات خود مسابقات پیست را در ساخت هاچ‌بک تویوتا به کار گرفته‌اند.


پس از اصلاحات و تنظیمات بسیار، تویوتا یاریس GRMN در کارخانه‌ی تویوتا در شهر والنسین فرانسه به تولید خواهد رسید.


قلب یاریس GRMN را یک پیشرانه‌ی چهار سیلندر ۱۶ سوپاپه به حجم ۱۷۹۸ سی‌سی به همراه سوپرشارژر مگنوسن ایتون و سیستم زمان‌بندی هوشمند Dual VVT-i برای سوپاپ‌های ورودی و خروجی، تشکیل می‌دهد. واحد ۲ZR-FE توسط تیم مهندسی بریتانیای تویوتا جهت استفاده روی پلتفرم کوچک یاریس آماده شده است. با نسبت تراکم ۱۰:۱ حداکثر قدرت ۲۱۲ اسب بخار در ۶۸۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۵۰ نیوتن‌متر در ۵۰۰۰ دور در دقیقه امکان‌پذیر شده است. با انتقال نیرو توسط جعبه‌دنده‌ی دستی ۶ سرعته به محور جلو، تویوتا یاریس GRMN با حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت (محدودشده به صورت الکترونیکی)، در زمان ۶.۳ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد.


به دلیل کمبود فضا، نصب کردن سوپرشارژر یکی از چالش‌های اصلی تیم مهندسی تویوتا بود. سوپرشارژر، سیستم خنک‌کننده و ورودی هوا، در قالب یک واحد نصب شدند. به دلیل اهمیت سیستم خنک‌کننده، اینترکولر و خنک‌کننده روغن در جلوی رادیاتور قرار دارند. سیستم سوخت رسانی نیز با استفاده از اجزای پیشرانه‌ی V6، تقویت شده است. یاریس GRMN با داشتن وزنی بالغ بر ۱۱۳۵ کیلوگرم، بهترین نسبت قدرت به وزن (۵.۳۵ کیلوگرم بر یک اسب بخار) را در کلاس خود دارد.


برای تضمین انتقال مناسب قدرت به سطح جاده، تویوتا یاریس GRMN به دیفرانسیل لغزش محدود تورسن مجهز شده است. با کار گذاشتن میله‌ی خارجی در فضای پیشرانه بین سیستم تعلیق در جلو و تقویت زیرساخت بست‌های جلو و عقب، استحکام شاسی ارتقاء داده شده است. به کمک‌فنربندی کوتاه به همراه کمک‌فنرهای برند Sachs و آنتی‌رول‌بارهای با قطر ۲۶ میلی‌متر، یاریس GRMN ناهمواری جاده را به راحتی جذب می‌کند. سیستم تعلیق در جلو شامل استرات مک‌فرسون و در عقب شامل طرح پیچشی است. برای توقف سریع یاریس، در جلو دیسک‌های ۲۷۵ میلی‌متری با لنت‌های چهار پیستونی و در عقب دیسک‌های ۲۷۸ میلی‌متری کار گذاشته شده است. لنت‌های ترمز نیز با رنگ سفید ویژه‌ی ریسینگ Gazoo تزئین شده‌اند.

فناوری تولید خودروهای ایرانی معادل ۳۰ سال قبل

کیا و هیوندای خط تولید خود در آمریکا را تعطیل کردند

تویوتا یاریس GRMN معرفی شد

تویوتا ,یاریس ,grmn ,سیستم ,جلو ,قدرت ,یاریس grmn ,شده است ,تویوتا یاریس ,را در ,در جلو ,دپارتمان ریسینگ تویوتا ,نمایشگاه خودروی فرانکفورت

مشخصات

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

معرفی یکی از بهترین فیلم های آموزشی وردپرس به فارسی content-pro news بروزترین قیمت نقره دوربین های دیجیتال مرکز فوق تخصصی جراحی زیبایی ایران آموزش خرید خطوط ۴ و ۵ رقمی مخابرات ویستا سازه موزیک ویدیو کره ای و ژاپنی ایده برتر پارسیان